Bölüm Kalite Güvence Kararları

Temel Eğitim Bölümünde uzaktan eğitimin kalitesini artırmak amacıyla yapılmış olan ve elde edilen olumlu sonuçlar üzerine sürdürülmesine karar verilen uygulamalar aşağıda sıralanmıştır:

PROGRAMLARIN TASARIMI VE ONAYI

2019-2020 Bahar dönemi’nde İKÜ’de uzaktan eğitim CATS (http://cats.iku.edu.tr/) ve Adobe Connect (https://ikusanalsinif.adobeconnect.com) araçlarıyla senkron (çevrimiçi)  ve asenkron (çevrimdışı)  yürütülmüştür.
Yaz öğretimi için uzaktan eğitim yöntemine uygun olan ve mezun durumunda olan öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda belli dersler bölümümüz tarafından açılmış ve öğrencilerimizin uzaktan öğretim sürecinde yaşadıkları aksaklıkları telafi edebilme olanağı sunulmuştur. Yaz öğretiminde tüm dersler Adobe Connect üzerinden senkron (çevrimiçi) işlenmiştir.
Yaz öğretiminde yaşanan süreç dikkate alınarak 2020-2021 Güz Dönemi hem öğrencilerden alınan dönütler hem de taleplerine göre dersler senkron olacak şekilde planlanmıştır ve uzaktan eğitimde yeni bir sürüme geçilerek Adobe Connect kullanımı sonlandırılmış ve tüm dersler canlı olarak CATS (v3)  (https://cats.iku.edu.tr/) sistemi üzerinden yürütülmüştür.
Bölümümüzde akademik paketler uzaktan öğretime göre güncellenmiştir. İlgili dersin öğretim elemanlarına, derslerine ilişkin şifre gönderilmiş ve akademik paket güncellemelerini yapmaları istenmiştir. Ders planları, ders izlencesi, puanlama sistemi, haftalık program öğretim yöntemleri içeren ders akademik paketleri yine bölüm web sitesinde paylaşılmıştır. Bölümümüz ders planları ve her derse ilişkin bilgi  https://akademikpaket.iku.edu.tr/TR/ects_bolum.php?m=1&f=12&p=110&r=0&ects=main         adresinden ulaşılabilmektedir.

ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME VE DEĞERLENDİRME

Bölümümüzde sınavların; 2019-2020 Bahar dönemi için %100 Uzaktan Öğretim yöntemi ile yapılmasına, Milli Eğitim Bakanlığı kararları doğrultusunda ve pandemi koşulları kapsamında uygulama derslerinin (OKL 6006 Topluma Hizmet Uygulamaları, OKL 7007 Öğretmenlik Uygulaması I, OKL 8007 Öğretmenlik Uygulaması II) yapılan kısımlarının notlandırılmasına, kalan kısımlarının yapılmış kabul edilmesine karar verildi. Bu karara rağmen öğretim üyelerimizi derslerin kuramsal bölümlerini yapmaya devam etmişlerdir. 2019-2020 Bahar döneminin başlangıcında yüzyüze olarak 1 ders saati işlenen dersler online sürece geçilmesi ile birlikte de yine 1 ders saati şeklinde ve yüzyüze işlenme gün ve saat aralığı  ile eş zamanlı olarak işlenmiştir. Bu uygulama Güz dönemi için de devam etmiş, Bahar döneminde de aynı şekilde uygulanmasına karar verilmiştir. Niteliği korumak ve denetlenebilirliği sağlamak adına senkron ve asenkron derslerde farklı uygulamaların kullanılmasına izin verilmemiş, derslerin tamamı Cats üzerinden yürütülmüş, sınavlar, duyurular Cats üzerinden yapılmış, kaynaklar Catse yüklenmiş ödevler yine Cats aracılığıyla verilmiştir.
 
Bölüm temsilcileri ile yapılan toplantılar aracılığı ile geri dönüt alınmış, bunlar ilgili öğretim elemanlarıyla paylaşılmıştır. Gerek öğrencilerden gerek öğretim elemanlarından alınan geri dönütler, bölüm ve kalite komisyonu toplantılarında tartışılmış, iyileştirmeye yönelik adımlar atılmıştır. Dönem sonu yapılan yeni toplantılarda alınan geri dönütler aracılığıyla ise daha önce belirtilen durumların ne ölçüde iyileştiği tespit edilmiştir. Bu dönütler  doğrultusunda  dersleri nitelikli işlemediği belirlenen DSÜ’lü öğretim üyelerine yaz ve güz döneminde ders verilmemiştir.
 
Öğrencilerle online eğitim sürecine geçmeden bir oryantasyon toplantısı yapılmıştır. Tüm öğrencilerimize CATS ve Adobe Connect konusunda bilgi verilmiş ve tüm öğrencilerimizin sistemi sorunsuz kullanmaları sağlanmıştır. Sorun yaşayan öğrencilerimizin kimlerle iletişime geçebileceği konusunda bilgilendirme sağlanmıştır.
 
Özellikle okulumuza ilk defa başlayan ve online süreç ile tanışan birinci sınıf öğrencilerimize yönelik oryantasyon toplantısı yapılmıştır. Bu toplantıda bölüme ve derslerin işlenişine ilişkin bilgi verilmiş ve bölüm öğretim elemanları ile öğrencilerin tanışması sağlanmıştır. Üniversite hayatlarına pandemi sürecinde başlayan 1.sınıf öğrencileri ile kendilerini bölüme ve üniversiteye ait hissetmeleri amacıyla belli aralıklarla online toplantılar gerçekleştirilmiştir. 1.sınıflarla yapılan oryantasyon toplantısı sonucunda öğrencilerimizden gönüllü olarak 1. sınıf temsilcisi seçilmiş ve temsilci öğrencimiz sosyal medya grubuna eklenerek öğrenciler arasındaki iletişimin hızlı olmasını sağlamıştır. Ayrıca 1. sınıflara yönelik CATS sisteminde özel bir pano oluşturulmuş ve çeşitli duyurular burada paylaşılmıştır. Bununla birlikte öğrencilerimiz için faydalı olabileceği düşünülen çeşitli seminer duyuruları, burs başvuruları, kaynak paylaşımları sosyal medya grupları kullanılarak güncel bir şekilde paylaşılmıştır. 
 
Mezuniyetleri pandemi dönemine denk gelen öğrencilerimize yönelik online mezuniyet programı düzenlenmiş ve bölümde ders veren hocalarımızın katılımı ile öğrencilerimizin bu süreçte kendilerini yalnız ve buruk hissetmemeleri sağlanmıştır. Mezun öğrencilerimize yönelik daha önce kurulmuş olan Google “IKU OKL MEZUN GRUBU”na yeni mezun öğrencilerimiz de eklenmiş ve öğrencilerimize yönelik iş ilanı, seminer gibi çeşitli duyurular bu kanaldan paylaşılmıştır.
 
Öğrencilerimizin, 2020-2021 Güz döneminde OKL 7007 Öğretmenlik Uygulaması I dersi için protokolümüz olan okullarda  başlangıçta yüzyüze uygulama yapılmasına rağmen MEB kararı doğrultusunda okulların uzaktan eğitime geçilmesi ile birlikte okulların sistemine dahil olarak girmeleri ve süreci azami verimle sürdürmelerine olanak sağlanmıştır. OKL 7007 Öğretmenlik Uygulaması I dersinin teorisi Cats sistemi üzerinden işlenmeye devam etmiştir.
 
Sınav dönemlerinde öğrencilere sınav süreciyle ilgili bilgi verilmiş, genellikle vize sınavlarına birden fazla giriş hakkı tanınmış ve vize sınavlarında teknik sebeplerden dolayı mağduriyet yaşayan öğrencilerimize yönelik  mazeret sınavları yapılmıştır.

ÖĞRETİM ELEMANLARI

Gerek tam zamanlı, gerek DSÜ öğretim elemanlarına yönelik olarak CATS sistemini kullanmaya yardımcı olacak yönerge paylaşımı yapılmış ve CATS ekibi tarafından gerçekleştirilen oryantasyon sunumuna katılmaları sağlanmıştır.
Öğrencilerin dersin öğretim üyesine ve akademik danışmanına kolaylıkla ve hızlı bir şekilde ulaşabilmeleri için ofis saatleri belirlenmiş, bunun dışında ihtiyaç olması durumunda dersin öğretim elemanlarına kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilmeleri adına dersin öğretim elemanlarının iletişim bilgileri paylaşılmıştır. Ayrıca ders öğretim elemanlarının bulunduğu bir sosyal medya grubu kurularak iletişim canlı tutulmaya çalışılmıştır. Öğrencilerden gelen soru ve sorunlara anında dönüş yapmaya özen gösterilmiştir.
Fakülte/MYO/Enstitü/Bölüm Uzaktan Öğretim Koordinatörleri; bulunduğu birimde Uzaktan Öğretim sisteminin akademik ve teknik hizmetlerini koordine etmekte ve derslerin uzaktan öğretimde başarı ile yürütülmesi için Bölüm/Program/Ana Bilim Dalı/Ana Sanat Dalı uygulama sorumluları ile birlikte çalışmaktadır. Bölüm/Program/ABD Başkanları; öğretim elemanlarının derslere katılım, sınavlar ve ödev faaliyetlerini denetleyerek aksaklık olmamasını sağlamaktadır.
Uzaktan öğretim sürecinde yaşanabilecek sorunların anında çözümü ve süreç iyileştirilmesi için Rektörlüğümüzün talebi üzerine bölüm uzaktan öğretim koordinatörü olarak Doç. Dr. Mehmet Toran görevlendirilmiştir. Öğrencilerden gelen talep ve şikayetler öncelikle bölüm Cats sorumluları ile paylaşılmakta, çözülemeyen sorunlar Cats birimine iletilmekte ve sorunun çözümü yolunda gerekli adımlar atılmaktadır. 
Bölümümüz CATS sorumluları olarak Arş. Gör. Merve Özer  ve Arş. Gör. Gül Demir görevlendirilmiştir. Yaşanabilecek sistemsel sorunların çözümü ve desteğe ihtiyaç duyulması noktasında sorumlularımız destek olmakta ve gerekli birimlerle işbirliği içinde çalışmaktadırlar.

PROGRAMLARIN İZLENMESİ VE GÜNCELLENMESİ

Bölüm web sayfası daima güncel tutulmuştur. Web sayfası haricinde sosyal medya gruplarından da tüm süreçle ilgili bilgi paylaşımı devam etmiştir.

Kalite Komisyon Toplantılarında, YÖK’ün Eğitim Fakültelerine sunduğu esneklik doğrultusunda uygulama derslerine ağırlık verilecek şekilde programda değişiklik yapılması önerisi kabul edilmiştir.
 


Son Güncelleme Tarihi: Per, 01/07/2021 - 18:12